Rom etiket Brdr. Schmidt Reklameburo'et 2CV

Se en fin rom-etiket

En af de mange opgaver som vi løser i Reklameburo’et 2CV er f.eks. denne etiket, som vi har designet til Brdr. Schmidt Vinhandel i Viby Centret.

De 2 ejere – Peter og Johnny Schmidt – har produceret deres helt egen rom, og til den har vi været så heldige at få lov at designe etiketten.

Processen …

Rammen for designet blev sat på et møde med kunden. Faktisk fik buro’et frie tøjler, så vores 2 grafikere gik i gang med research. For hvordan ser en gængs rom-etiket egentlig ud? Hvordan gør man bedst opmærksom på, at det er en 12 års rom? Hvordan finder man en moderne look til en ‘gammel sag’? Og er det moderne look egentlig en god idé Vi diskuterede også, hvordan farvevalget matcher indholdet, når flasken står på bordet med lys omkring og når flasken står på en mørk hylde i butikken.

Inspireret af nogle af de MANGE etiketter som findes i verden, designede hver grafiker 4 etiketter, med 4 helt forskellige udtryk. Af disse 8 valgte vi 4 ret forskellige versioner ud, som blev præsenteret for vores kunde. Vi præsenterede etiketterne, som de bliver set på de forskellige medier; på flasken, på skærmen (PC, tablet og smartphone), på papiret, roll-up etc.

‘Den som romflasken peger på’

Vi er ret stolte af resultatet. Etiketten passer godt til flaskens form. Grafik samt farvevalg er tilpasset dét, som Brdr. Schmidt Vinhandel ønsker at signalere – nemlig at indholdet af flasken er værd at nyde.

Du kan læse mere om Brdr. Schmidt Vinhandel på deres webshop www.gladforvin.dk.